کتاب و کتاب خوانی

اومدیم تا کتاب معرفی کنیم و درباره ی دنیای کتاب صحبت کنیم

کتاب و کتاب خوانی

اومدیم تا کتاب معرفی کنیم و درباره ی دنیای کتاب صحبت کنیم

به شما کتاب معرفی میشه و کتاب های خوب خواندنی رو براتون گلچین می کنیم همچنین درباره ی نویسنده ها و نویسندگی هم با هم تبادل نظر می کنیم.

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کتاب های مثبت و انگیزشی :

زندگی  پر از اتفاق های سخت و طاقت فرسا است و نمی توان توقع داشت که انسان در هر لحظه انگیزه و روحیه خود را از دست ندهد. کتاب های مثبت و انگیزشی می تواند نیروی کمکی در این لحظه ها که انسان قادر به انجام هیچ کاری نیست باشد.

با خواندن این کتاب ها فرصتی به انسان ها داده می شود که  انسان می تواند با دید جدید نسبت به مسائل، درست ترین راه برای خود انتخاب کنند. 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب های مثبت و انگیزشی چه تاثیری در زندگی ما دارند ؟

عوض شدن دید نسبت به زندگی :

یکی از مهترین نتیجه ایی که می تواند کتاب های مثبت انگیزشی برای انسان ها داشته باشد، تغییر کردن دید یا نگرش است. وقتی دید طرف نسبت به آنچه که قبلا بوده تغییر پیدا کند ، به موفقیت خوبی می رسد.

 

تشویق شدن برای انجام آن :

کتاب های مثبت و انگیزشی پر از جملات انگیزشی است، جملاتی که در آن مثال های خوب روانشناسی زده شده است که باعث می شود فرد در مسیر انجام دادن آن قرار بگیرد. 

 

 تقویت اعتماد به نفس :

یکی از اصلی ترین تاثیر هایی که این کتاب ها می تواند داشته باشد، تقویت اعتماد به نفس و همچنین باور داشتن به خود است. وقتی که انسان خودش را باور داشته باشد و به خودش ایمان داشته باشد، دیگر هیچ موانعی نمی تواند جلوی آن را بگیرد و باعث پیشرفت آن می شود.

 

فکر مثبت داشتن :

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که سرشار از نا امیدی است. اینکه نسبت به بقیه متفاوت باشیم خیلی مهم است. پس اگر فکر مثبت داشته باشیم به موفقیت می رسیم. فکر مثبت به این معنی نیست که مشکلات را نادیده بگیریم، بلکه این است که عامل اصلی موفقیت را همین شکست ها بدانیم.

 

 

در اینجا به معرفی کتاب پدر پولدار پدر بی پول می پردازیم :

 

 

درباره ی کتاب پدر پولدار پدر بی پول :

کتاب پدر پولدار ، پدر بی پول (خرید کتاب ) از جمله کتاب های آموزشی و انگیزشی است که می تواند دید همه را نسبت به دنیای اطراف تغییر بدهد و راهکار هایی که در این کتاب بیان شده، بسیار مفید است.

خواندن این کتاب به شما کمک می کند تا استقلال مالی را بیاموزید و آن را به علاقمندان این موضوع آموزش دهید. یادتان باشد که هوش مالی، فرایندی ذهنی است که با استفاده از آن مسائل مالی مان را حل می کنیم. ما در دنیایی زندگی می کنیم که تغییرات علمی آن به شدت رو به افزون است و به سختی می توان آینده را پیش بینی کرد. یاد بگیریم که ایمن گام برداریم و با آماده سازی ، آموزش و فعال سازی نبوغ مالی خود و فرزندانمان ، با آگاهی کامل به استقبال آینده برویم.

 

 

 

 

بخشی از کتاب :

این کتاب را تدوین کردم ( رابرت کیوساکی ) تا نگرش هایی درباره ی این که چگونه می توانید هوش مالی تان را بالا ببرید و بخش اعظم مشکلات معمول زندگی را حل کنید، در اختیارتان قرار دهم. همه ما بدون اینکه آموزش ببینیم، از روش های استانداردی برای زندگی استفاده می کنیم که عبارت اند از سخت کار کردن، پس انداز، قرض کردن و پرداخت مالیات های سنگین. حال آن که نیاز به اطلاعات جدیدتری داریم. از داستان زیر به عنوان آخرین مثال برا مسأله ی مالی استفاده می کنم . چیزی که بسیاری از خانواده های امروزی با آن رو در رو هستند. این که چگونه می توانند از عهده ی مخارج تحصیل فرزندانشان برآیند و در همان حال خودشان را برای بازنشستگی آماده کنند و...

 

منبع...

  • علی ایمانی
  • ۰
  • ۰

چرا فرزندانمان باید مطالعه کنند؟

 

شاید اگر قدیم‌ترها می‌شنیدیم که اگر بچه‌ها ( کودک و نوجوان شما )با کتاب مأنوس شوند، احتمال موفقیت و باهوش‌تر شدنشان بیشتر است، تعجب می‌کردیم. کتاب، بیش از آنکه سرگرمی باشد، شخصیت یک بچه را از منزوی بودن به اجتماعی بودن و از زبان محدود به کلمات متنوع سوق می‌دهد. 

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید فرزندانتان را به آن ترغیب کنید، کتاب خواندن است. هم سرگرم‌کننده است و هم محرکی برای تفکر و موفقیت‌های زندگی آن‌هاست. کتاب خواندن برای کودکان و نوجوانان شما فقط سرگرمی نیست. آن‌ها همچنین با کتاب خواندن در مورد افراد دیگر، مکان‌ها، ایده‌ها و امکانات بی‌حد و مرز یاد می‌گیرند.

کودک و نوجوان

 

چگونه کودکان و نوجوانان را به مطالعه و خواندن کتاب علاقه مند کنیم؟

عشق به مطالعه دروازه‌ی دنیای یادگیری، فرهنگ و اندیشه را به روی نوجوانان می‌گشاید. در ایجاد این عشق و تعمیق و تبدیل آن به نیاز معنوی کودک و نوجوان، خانواده، گروه همسالان، آموزگاران و کتابداران نقش مهمی دارند.

  • دربارهٔ کتاب‌های مورد علاقهٔ خود در نوجوانی با فرزندانتان حرف بزنید. آن‌ها در این سن دوست دارند از احساسات شما در آن زمان آگاهی پیداکنند. سعی کنید صمیمانه درک کنند شما هم زمانی نوجوان بوده‌اید و توانایی‌ها و علاقه‌هایتان هم در حد سن خودتان بوده است و حالا آن هارابه یاد دارید. این کار درهای ارتباط وگفت‌وگو در زمینهٔ کتاب و کتابخوانی را میان شما و فرزندانتان می‌گشاید.
  • روزنامه را به شکل خانوادگی بخوانید. برای نوجوانان، صفحهٔ حوادث یا کاریکاتورها جذاب‌اند. سعی کنیدنوبت خواندن میان افراد خانواده بگردد. یک شب شما، یک شب همسرتان و بعد پسر یا دخترتان. دربارهٔ مطالب روزنامه با همسرتان حرف بزنید. حتی اگر فرزندانتان مشغول کارشان باشند، چنین گفت و گو هایی تأثیرگذارند.
  • برای نشان دادن سودمندی خواندن، نمونه‌های عملی ارائه دهید. اگر غذای خوشمزه‌ای پخته‌اید، بگویید که از فلان کتاب دستور پختش را برداشته‌اید، یا الگوی کاردستی‌تان را از یک کتاب یا نشریه در آورده‌اید. برای تعمیر بعضی از وسایل، اگر کتابی با این موضوع در کتابخانه دارید، باکمک فرزندتان از آن برای تعمیر وسیلهٔ مورد نظر استفاده کنید.

 

مطالعه نوجوانان

 

فواید خواندن کتاب برای کودکان و نوجوانان:

 

مهارت شنیداری آنها را تقویت می کند:

جلب کردن توجه کودک برای مدت طولانی همیشه آسان نیست. بسیاری از بچه ها بسیار سخت برای زمان طولانی روی چیزی تمرکز می کنند. آنها یا به لب می نشینند و بیشتر صحبت می کنند یا ذهنشان به جای دیگری سرگردان می شود. با این حال، انجام داستان گویی با کودکان باعث می شود مهارت های شنوایی آن تقویت شود. این کار باعث می شود تا آنها توجه بیشتری بکنند و یاد می گیرند که چگونه تمرکز خود را روی یک موضوع زیاد کنند.

حافظه آنها را تقویت می کند:

وقتی داستانی را برای آنها می خوانید، می توانید از آنها بخواهید تا برخی از جزئیات را تعریف کنند یا به خاطر بیاورند یا موضوع آن را برسی کند. از آنها سوال بپرسید و ببینید چقدر از اطلاعات را حفظ کرده اند یا به خاطر دارند.

 

کودک ونوجوان

درک فرهنگی آنها را افزایش می دهد:

گفتن داستان چشمان کودکان را به چیزهای جدید باز می کند.

مکان ها، فرهنگ، سنت ها. این باعث می شود آنها تصور کنند که در جای شخصیت های داستان قرار گرفته اند که در تلاش برای درک اعمالشان، همدلی آنها را تقویت می کند.

 

یادگیری را آسان تر می کند:

گفتن داستان برای کودکان پلی برای یادگیری حرفه ایی تر است. این یک راه عالی برای آماده سازی آنها برای رفتن به مدرسه است. یادگیری را آسان تر و طبیعی می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، داستان سرایی به افزایش تمرکز و تمرکز کودک کمک می کند که در شروع مدرسه بسیار مهم است.

 

 آثار برات

 

 

 

  • علی ایمانی
  • ۰
  • ۰

درباره ی کتاب :

کتابخانه ی نیمه اثر مت هیگ است که این کتاب برنده ی جایزه ی بهترین کتاب داستانی گودریدز 2020 شده است. این کتاب ما را به این فکر فرو می برد که اگر زندگی دیگری داشتیم چه

روزگاری برای ما به وجود می آمد؟ یا اگر شانس دیگری داشتیم که از چیزهایی که پشیمان هستیم ، برگردیم کار متفاوتی میکردیم ؟

این کتاب پیام های زندگی را به صورت قالب داستانی برای خواننده بیان می کند.

شخصیت اصلی این کتاب نورا سید است که به طور ناگهانی وارد کتابخانه ای می شود و تمام زندگی اش تغییر می کند.

 

 

بخشی از کتاب :

من نورام...

تصمیم گرفتم خودم را بکشم!

چون عشقم را از دست داده بودم، هیچ دوستی نداشتم و هیچ کس بهم توجه نمی کرد... انگار واقعا مرده بودم و کسی منو نمی دید ، هر چقدر فریاد میکشدم هیچ کس نمی شنید..

پس به زندگیم پایان دادم اما...

از بد شانسی ام نمردم و چشم هایم را یک جای عجیب باز کردم ... توی یه کتابخانه ، جایی بین مرگ و زندگی.

یک کتابخانه که تا بی نهایت کتاب داشت ، تک تک کتاب هایش زندگی من بودند، با اتفاق ها و سرنوشت های متفاوت و...

 

 

 

 

 

خواندن این کتاب را به کسانی که به ادبیات داستانی علاقه دارند پیشنهاد می کنیم.

 

درباره ی نویسنده :

 مت هیگ در سال 1975 در شفیلد انگلستان به دنیا آمد. او رمان‌نویس و روزنامه‌نگار است. مت تحصیلاتش را در دانشگاه هال در رشته زبان انگلیسی و تاریخ به پایان برد و تا به حال آثار

داستانی و غیر داستانی زیادی برای کودکان و بزرگسالان نوشته است. مت در بیست و چهار سالگی به افسردگی شدیدی مبتلا شد اما توانست آن را پشت سر بگذارد و به زندگی باز

گردد.

 

 

  • علی ایمانی
  • ۰
  • ۰

درباره ی کتب بازاریابی :

بازاریابی یا به عبارت دیگر مارکتینگ ، مطالعه کردن و مدیریت رابطه ها در تبادلات را می گویند. بازاریابی یعنی هنر فروش ، یعنی تلاش برای برقراری ارتباط بین کالا یا خدمات و مشتری
 
است.
 
بازاریابی فرایندی است که بر اساس آن شرکت ها ، مشتریان را در برمی گیرند ، با آنها ارتباط برقرار می کنند و به مشتریان ارزش و احترام می گذارند تا در ازای آن از مشتریان ارزش و
 
احترام را دریافت کنند.
 
بازاریابی برای جذب مشتری استفاده می شود.
 
از ارکان اصلی مدیریت کسب و کار ، بازاریابی است.
 
اگر بازاریابی با استفاده از کسب و کار های دیگر انجام شود به آن بازریابی کسب و کار به کسب و کار یا B2B می گویند و اگر توسط مصرف کننده انجام شود به آن بازاریابی کسب و کار به
 
مصرف کننده یا B2C میگویند.
 
B2G به بازاریابی ارگان ها و سازمان های دولتی گفته می شود.
 
برای اینکه در بازاریابی به کسب موفقیت دست یابیم نکات مهمی وجود دارد که هر صاحب کسب و کار باید آن را بداند تا به موفقیت برسد. برای رسیدن به این موفقیت ، هیچ چیزی بهتر
 
از آموزش و مطالعه و بررسی کردن کتاب های موفق در این زمینه نیست.

 

در اینجا به معرفی چند کتاب در زمینه ی تجارت و بازاریابی می پردازیم:

 

 

پدر پولدار پدر بی پول

این کتاب از کتاب های آموزشی و انگیزی است که می تواند دید شما را نسبت به همه چی باز کند و راهکارهایی که در این کتاب آمده است بسیار مفید است.

این کتاب درباره ی این شش درس اصلی است و کوشیده شده تا آنجا که ممکن بود، به صورتی ساده در اختیارتان قرار گیرد. یادتان باشد، این دروس، تنها می توانند به صورت علائم
 
رانندگی عمل کنند، نه این که پاسخ شما به هر مساله مالی باشند که بدون توجه به دگرگونی های دائمی و مبهم، می توانند به شما و فرزندانتان کمک کنند تا پولدار شوید.
 
درس اول : پولدار ها برای پول کار نمی کنند.
 
درس دوم : نیاز های آموزش دانش مالی کدامند؟
 
درس سوم : به فکر تجارت خودتان باشید.
 
درس چهارم : تاریخچه ی مالیات ها و به قدرت رسیدن شرکتها
 
درس پنجم : پولدار ها پول می سازند.
 
درس ششم : برای آموختن کار کنید،نه به خاطر پول
 
 
 
 
 
 

بیندیشید و ثروتمند شوید

این کتاب راهنمای واجب برای موفق شدن افراد است . این کتاب راز جمع شدن ثروت زیاد را این گونه می گوید اگر شما بتوانید یاد بگیرید مانند ثروتمندان فکر کنید و ثروت را کشف کنید

 

این کتاب 13 مرحله ساده را بیان کرده است که شما با استفاده از آن می توانید اهداف خود را کشف کنید و هر چه در زندگی را می خواهید به دست بیاورید و به صف افراد موفق اضافه

 

شوید.

 

 

 

دوام آوردن در اولین سال بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای یکی از سرگرم کننده ترین و با ارزش ترین تجارت ها در جهان است، ولی سرانجام بازاریابان شبکه با چالش های جهانی گسترده و مشخصی رو به رو می شوند.

 
این کتاب نوعی ضرورت و نیاز است و به طور دقیق تله ها و دام های مسیر را و چگونگی اجتناب از آن ها را نشان می دهد و این کار را با زبانی قابل فهم برای همه ارائه می دهد و آن را با
 
حکایات ، مثل ها و نکات الهام بخش در هم می آمیزد.
 
برای آن گروه افراد فعال در بازاریابی شبکه ای که حرفه شان را جدی تلقی می کنند، این کتاب ضرورتی است که نمی توان از آن صرف نظر نمود.
  • علی ایمانی
  • ۰
  • ۰

 

کتاب برای نوجوانان:

کتاب‌هایی که در نوجوانی می‌خوانیم شاید اولین کتاب‌های جدی زندگی‌مان باشند. آنها ما را به جهانی می‌برند که تا به حال تجربه‌شان نکرده‌ایم. انگار با خواندن آنها وارد زندگی جدیدی می شویم. شاید حتی بعضی رویاهایمان از دل همان کتاب‌ها درآمده باشد. کتاب هایی که در نوجوانی می‌خوانیم هرگز از یادمان نمی‌رود. طعم شیرین‌شان تا سال‌ها زیر دندانمان می‌ماند. 

در تعریف نوجوانی آمده است: «نوجوانی، مرحله‌ی گذار رشد فیزیکی و روانی انسان است که میان کودکی و جوانی روی می‌دهد. این گذار، تغییرات زیستی، بلوغ جنسی، اجتماعی و روان‌شناختی را در برمی‌گیرد، هرچند که از میان این‌ها تنها تغییرات زیستی و روان‌شناختی را می‌توان به آسانی اندازه‌گیری کرد.»

در این نوشته به معرفی برخی کتاب های مخصوص نوجوانان می پردازیم :

 

کتاب بادام

رمان بادام:

بادام داستانی از پسر نوجوانی است . او هیچ چیزی را درک نمی کند و از اختلال مادرزادی رنج می برد. نه درکی از احساسات عاشقی دارد . نه رنجی را می فهمد . نه دوستی را درک می کند و نه محبتی را می شناسد. حتی زمانی که یک قاتل به مادر و مادر بزرگش جلوی چشمش حمله می کند هیچ واکنشی نشان نمی دهد. این زندگی به او درس های بزرگی می دهد که حتی باعث تغییر زندگی گروه BTS هم شد... خرید کتاب بادام

این رمان نوشته ی وون پیونگ سون می باشد.

 

بخشی از کتاب

کتاب ها مرا به جاهایی می بردند که در هیچ موقعیت دیگری نمی توانستم به آن جا بروم، اعترافات افرادی را با من به اشتراک می گذاشتند که تا حالا ندیده بودمشان، و در مورد زندگی هایی بودند که هرگز شاهد آنها نبودم. احساساتی که من هیچ وقت قادر به درکشان نبودم و حوادثی که هیچ گاه تجربه شان نکرده بودم، همگی در این کتاب ها یافت می شدند. ذات کتاب از پایه و اساس، با نمایش های تلویزیونی و فیلم های سینمایی متفاوت است. دنیای فیلم های سینمایی ، سریال های آبکی و کارتون ها به قدری دقیق بود که هیچ جای خالی نداشت که من آن را پر کنم و...

 

کتابخانه نیمه شب

رمان کتابخانه  نیمه شب:

 اگر شانس این را داشته باشید که به کتابخانه ی نیمه شب بروید و خودتان تمام زندگی‌های دیگرتان را ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ امکان دارد هر کدام از این زندگی‌ها بهتر از زندگی حال حاضر شما باشند؟

نورا با سوالی این چنینی به سراغ کتابخانه‌ای مرموز می‌رود که بداند قصه زندگی او چطور می‌شد اگر در جایی از زندگی انتخاب دیگری می‌کرد. او زندگی‌ای پر از بدبختی و پشیمانی داشته اما در این کتابخانه فرصتی برایش فراهم می‌شود تا اوضاعش را روبه راه کند. او این انتخاب را دارد که زندگی کنونی‌اش را با زندگی جدیدی عوض کند. مسیر شغلی جدیدی داشته باشد، روابط شکست‌خورده‌اش را از نو بسازد و رویاهای کودکی‌اش را دنبال کند. او باید در این سفر به دل کتابخانه نیمه‌شب به دورن خودش نظر کند و آن چه را واقعا به زندگی‌اش معنا و ارزش می‌دهد، پیدا کند. کتابخانه‌ای با انبوهی از کتاب که هرکدام قصه یک زندگی را می‌گویند.

 

این کتاب نوشته ی مت هیگ می باشد.

 

بخشی از کتاب :

همین که شروع به صحبت کرد ، چشم های خانم الم سرزنده شد ، مثل گودال در نور ماه شروع به پلک زدن کرد:

«بین مرگ و زندگی کتابخانه ای است و درون هر کتابخانه قفسه هایی وجود داره که تا ابد ادامه دارند. هر کتاب یه شانسه برای زندگی برای زندگی دیگه دیگه ای که می تونستی داشته باشی»

 

مغازه جادویی

مغازه جادویی:

کتاب مغازه جادویی ، داستان قابل توجه تلاش یک جراح مغز و اعصاب برای کشف رمز و راز ارتباط بین مغز و قلب را بیان می کند. داستان دکتر جیمز دوتی از کودکی، وقتی که مرکزی برای مطالعه ی شفقت در دانشگاه استنفورد تأسیس نمود، نشان می دهد که چگونه هر یک از ما می توانیم باعث ایجاد تفاوت شویم.مطمئنا بسیاری از خوانندگان ، تخت تاثیر این داستان الهام بخش قرار خواهند گرفت و قلب های خود را باز خواهند کرد تا ببینند چه کاری می تواند برای دیگران انجام دهند .

* خرید کتاب با تخفیف ویژه از انتشارات آثار برات *

 

این کتاب نوشته ی دکتر جیمز آردوتی می باشد.

بخشی از کتاب:

شاید من می‌تونستم شاید اگه جادوگر بودم می‌تونستم یه زندگی بهتری بسازم. زندگی که توش نه فقیر بودیم نه غمگین!
من عاشق جادوگری بودم و می خواستم یه روزی جادوگر بزرگی بشم اما تنها وسیله ی جادوگری من یه انگشت مصنوعی بود که اون هم خراب شد! سوار دوچرخم شدم و توی شهر گشتم تا به مغازه جادوگری برسم. وقتی وارد مغازه شدم فکر نمی کردم جادویی رو یاد بگیرم که تمام زندگیم رو عوض کنه!

 

 

  • علی ایمانی