کتاب و کتاب خوانی

اومدیم تا کتاب معرفی کنیم و درباره ی دنیای کتاب صحبت کنیم

کتاب و کتاب خوانی

اومدیم تا کتاب معرفی کنیم و درباره ی دنیای کتاب صحبت کنیم

به شما کتاب معرفی میشه و کتاب های خوب خواندنی رو براتون گلچین می کنیم همچنین درباره ی نویسنده ها و نویسندگی هم با هم تبادل نظر می کنیم.

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شعر و سبک های آن

تعریف شعر

تعریفی از شعر

 

شعر در معنای لغت به معنای فهم و ادراک است . چامه، سرود، سخن و چکامه نیز خوانده می شود. درواقع  یکی ازقدیمی ترین  حوزه های ادبی و شاخه ای از هنر است. شعر، سخن و بیانی موزون و آهنگین است. اشعار برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، بیان احساسات و خلق تصویر؛ هنرمندانه نوشته می شود. شعر از طریق ساختار کلمات و قافیه ای که خوانندگان را با آن پیوند می دهد، به برانگیختن قوه تخیل خوانندگان می انجامد. خرید کتاب های شعری...

 

 

شاعر کیست ؟



شاعر نقاش زبر دستی است که خوبی ها و بدی ها را مجسم می کند . او مناظر جامعه خود را با بهترین شیوه بیان میسازد. شاعر ، با سرودن اشعار نغز و با انتخاب معانی ظریف و بدیع توجه همه را به خویش معطوف میدارد و افکار خود را به دیگری انتقال می دهد.
شاعر، با نوشتن اشعار و مقالات مهیج و آتشین ، مفاسد اجتماع را روی صفحات کاغذ درمی آورد . علیه ظلم و استبداد مبارزه می کند.از دوران گذشته تا حال هر نهضت و انقلاب ، هر ترقی و تعالی، هر جنبش و فعالیتی که در بین جوامع بوجود آمده، تنها در سایه ی تذکر گویندگان بوده است. شاعر با الهام خدایی با توجه به حقایق، یا سیر در آفاق و انفس ، برای ما سخن میراند و گمگشتگان وادی ضلالت و بیخبری را به صوب صواب و حقیقت راهنمایی و رهبری میکند. به عقیدهء دیگر، شاعر یک ماموریت خدایی دارد تا بشر گمراه و سرگردان را متوجه خطا ها ، پلیدیها ، بدیها کرده ، راه و چاه را بشناساند.

 

 

انواع سبک های شعر:

 

سبک در کلمه به معنی روش و شیوه است. در اصطلاح ادبی، روش خاصی است که شاعر یا نویسنده برای گفتن اندیشه ها و مفاهیم خود انتخاب می کند. در واقع، سبک جهت دهنده و تنظیم کننده ی وحدت بافت و ساختار یک اثر ادبی است.

سبک اشعار به هر شاعر بستگی دارد و سبک شاعر ها شیوه ای می باشد که آن ها برای بیان مطالب خود به کار می برند.

 

شعر فارسی را به صورت عمومی به چند سبک تقسیم کرده اند که عبارتند از:

  • سبک خراسانی
  • سبک عراقی
  • سبک هندی
  • سبک بازگشت ادبی
  • سبک شعر نو یا شعر معاصر

 

خواندن مطالب بیشتر درباره ی شعر....

 

سبک شعر خراسانی :

 

سبک شاعران زمانه ی سامانی و غزنوی به سبک خراسانی معروف می باشد . از شاعر های این سبک : رودکی، شهید بلخی، دقیقی، فرخی سیستانی، عنصری، منوچهری دامغانی و ناصر خسرو را می توان نام برد.

 

شعر های این سبک از نظر نوع ، ترکیب عمده ای از قصیده دارد و از لحاظ لفظ ، روان است به طوری که ناشی از ترکیب های سخت می باشد  . در این سبک واژه های عربی اندکی وجود دارد . نکته های تخصصی سبک خراسانی شامل :  شرایط معنایی ، صداقت و صراحت لهجه ، تعبیرات و تشبیه های ساده و قابل لمس است.

 

موضوعاتی که در این نوع سبک های شعری مطرح می شود غالباً یا مدح است و یا هجور وهزل که هر دو ملایم، معتدل و دور از اغراق است. تغزلات عاشقانه و پند و اندرز و حکمت با شیوه ای شاعرانه و نه عالمانه نیز از مشخصات شعر این دوره به شمار می رود. از قالبهای مهم در این عصر میتوان به قصیده و مثنوی  را نام برد. در قصیده معمولاً موضوع مدح و هجو و تغزل است و در مثنوی تمثیل و داستان و حماسه بیان می شود.

 

 

سبک عراقی :

 

سبک عراقی از نظر تاریخی مربوط به دوره ی مغولان، ایلخانان و تیموری است .از قرن هفتم تا اواخر قرن نهم ادامه دارد .دلیل نام گذاری آن هم، این است که بعد از مغول، کانون­های فرهنگی از خراسان به عراق منتقل شد و شاعران و نویسندگان بزرگ آن بیشتر از شهرهای عراق عجم(شهرهای ری، اصفهان، همدان و…) هستند.

ابوالفرج رونی، سید حسن غزنوی، انوری، جمال الدین اصفهانی، ظهیرالدین فاریابی، نظامی و خاقانی از بنیانگذاران و کمال الدین اصفهانی، سعدی، مولوی، عراقی، حافظ و عده ای دیگر از نمایندگان این سبک به شمار می روند.

در سبک عراقی قصیده بیشتر جای خود را به غزل و سادگی و روانی ، و استحکام جای خود را به لطافت و کثرت تشبیه ها و تعبیر هد و کنایه های زیبا و تازه و دقیق و باریک داده است. کلمه های تازی نیز در این سبک کاربرد داشته است . با ظهور این سبک مضامین اخلاقی ،تربیتی ، پند و اندرز جایگاه مدایح مبالغه آمیز را گرفت.

 

شعر پارسی

 

سبک هندی :

 

در اواخر قرن نهم با ظهور حکومت صفوی و مهاجرت برخی از شاعران به هند ، شیوه و زبان تازه ای در شعر به وجود آمد. آن شیوه و روش شعری به سبک هندی معروف شد. اما به دلیل اینکه خیلی زود در اصفهان ، شاعران محبوبی چون صائب تبریزی پیدا شدند و اصفهان مرکز این سبک شد ، به سبک اصفهانی هم شهرت دارد .

 صائب تبریزی یکی از پر آوازه ترین شاعران سبک هندی در قرن یازدهم است ، همچنین عرفی شیرازی در قرن دهم و کلیم کاشانی در قرن یازدهم از شاعران این سبک بوده اند.

شاعر سبک هندی جهان خیالی خود را با دقت در امور جزئی می سازد. نگاه شاعر بیش از آنکه به روایتهای بزرگ و انتزاع های کلان هستی شناسی مشغول باشد، به ساختن جهان های خرد خیالی دلبسته است.

تصویرها در سبک هندی، اشاره به جهان های بزرگ و بی انتها ندارد. به همین دلیل این سبک از رازهای ناگشوده و رمزهای عوالم غیب خالی است. بنابراین دنیای معنی نه در جهان بیکرانه مابعدالطبیعی، بلکه در خیال شاعر است. شعر سبک هندی کمتر بر آگاهی جمعی و ناخودآگاه قومی و اسطوره، و بیشتر بر حافظه فردی و تجربه شخصی  اتکا دارد.

خرید کتاب دیوان حافظ نفیس…

 

 

سبک شعری

 

قالب شعر 

قالب شعر در سبک هندی غزل است. شاعر خلاقیت خود را در محدوده یک بیت اجرا می کند. غزل سبک هندی مجموعه ای است از تک بیت های مستقل که با رشته قافیه و ردیف به هم وصل شده است. نازک کاری و مضمون بندی و معنی تراشی شاعر در محدوده یک بیت کامل می شود .شاعر در خلق «معنی بیگانه» باید تمام هنر خود را در یک مصرع یا بیت اجرا کند. بنابراین ابیات غزل ارتباط معنایی استواری با هم ندارند.

تأکید بر اصطلاحات «مصرع برجسته» و «پیش مصرع رسانیدن»، «مصرع به مصرع رسانیدن» در دیوان های شعر و تذکره های این دوره نشان از آن دارد که «مصرع» خانه اندیشه شاعر و محدوده عمل اوست. گاه شاعر یک غزل را برای یک مصرع می سازد، به قول محسن تأثیر، «مصرعی زمین غزل شود».

 

سبک بازگشت ادبی :

 

زمانی که شاعران از اسلوب شاعران بزرگ پیش ازخود یعنی: سعدی،حافظ،منوچهری،خاقانی و…به طور کلی دور شده بودند. رو به سقوط و انحراف از شعر و ادب بودند،در قرن دوازدهم هجری،گروهی از شاعران،در اصفهان با تشکیل انجمنی به نام”انجمن ادبی مشتاق”تحولی عظیم در شعرپارسی به وجود آوردند. سبک بازگشت را وارد زبان پارسی نمودند. پیشگامان اولیه ی این انجمن سه شاعر با نام های:”میرسید محمد مشتاق”،”سید محمد شعله”و” آذر بیگدلی” بودند.

آنچه که باعث حمایت از سبک بازگشت شد،حمایت های بی دریغ فتحعلیشاه قاجار بود که به تقلید از دربار سامانی،درباری پر از شاعر و ادیب تشکیل داده بود،به علاوه خود فتحعلیشاه،انجمنی ادبی به نام”انجمن خاقان”تشکیل داده بود که شامل شاعرانی چون خود فتحعلیشاه،نشاط اصفهانی،ملک الشعرای صبا(صبای کاشانی)،مجمراصفهانی و سحاب اصفهانی بود.

این شاعر ها در سرودن قصیده ، از سبک خراسانی تقلید برداری کردند و در سرودن غزل، از سبک عراقی کمک گرفتند. بیشتر شاعران این دوره به علت ابتذالی که در سبک هندی راه یافته بود، از آن شیوه خسته شده و به شعر گذشته ایران(سبک خراسانی و عراقی) روی آوردند و به احیای آن پرداختند، از این رو، آن را نهضت «بازگشت» گویند.( کتاب های زمینه ادبیات فارسی….)

 

 

شعر نو

 

 

شعر نو یا سبک معاصر :

 

انقلاب مشروطیت یکی از مهمترین عوامل تغییرات اجتماعی و سیاسی و خصوصا فرهنگی در تاریخ ایران است .از این جهت، مهمترین تغییر سبکی را در پی داشت که سبک نو در شعر و نثر است. به این معنی که ادبیات هم از نظر فکری و هم از نظر شیوه ی نگارش، به دو بخش کهن و نو تقسیم شد. هیچ­ زمانی بین سبک­ های ادبی تا این اندازه تفاوت نبوده است.

اعتراضی که بر شعر سنتی بود، این بود که شعر خیالی و غیرواقع­ گرا است و با اوضاع اجتماعی- سیاسی آشوب­ زدۀ ایران آن روزگار، فاصلۀ بسیار دارد .شاعران باید به زبانی شعربنویسند که از مبارزات و مشکلات مردم سخن می­ گوید. از توصیف و معشوق های خیالی خالی باشد. با خوابیدن سر و صدای مشروطه و تغییر حکومت و تثبیت نظام جدید(دورۀ پهلوی) شعر دورۀ مشروطه به­ شکل شعر نو متجلی شد.

 

ویژگی‎های شعر نو:

 

  • کلام و سخنی فراتر از عادیات . از حرف های عادی و هجو دوری می شود.
  • ایجاز در سخن و دوری از اطناب و درازگویی. یعنی اندیشه‎ای را که می‎توان به کوتاهی بیان کرد، نباید به تفصیل گفت.
  • از ویژگی‎های ضروری شعر، استفاده از تشبیه، استعاره و تصویر‎های هنرمندانه است . امتیاز شاعر را بر غیر شاعر را در به کار بردن این هنر‎ها بخوبی می‎توان دریافت.
  • واژه‎های شعر باید خوش تراش و دلچسب باشند و با مشکل پسندی برگزیده شود.
  • شاعر نوپرداز باید خود کاشف جهان خود باشد. حس و دید و شعور خود را به کار گیرد و اجاره کننده فکر و حس و شعور شاعران سلف نباشد، زیرا اگر بخواهیم حرف گذشتگان را تکرار کنیم چه نیازی به شاعر امروز داریم؟!
  • دوام فکر و ادامه منطقی اندیشه، که متأسفانه خیلی از شاعران مدعی شعر نو امروز فاقد این نوع ویژگی هستند. به این معنی که خط سیر و اندیشه شاعر خط سیر واحد باشد و در یک قطعه شعر از تداوم مطلب و سیر منطقی نگریزد و ناگهان فکر شاعر از فضایی به فضای نامناسب دیگر پرواز نکند.
  • برقرار کردن رابطه منطقی و عاقلانه میان موصوف و صفت و نسبت دادن صفت‎های مناسب به اشیاء است.
  • فدا کردن قافیه و ردیف در پای معنا و اندیشه به هنگام ضرورت. یعنی وقتی قافیه و ردیف در برابر معنا تسلیم نمی‎شود، شاعر آگاه (نه هر مبتدی) باید قافیه و ردیف را پای اندیشه قربانی کند!
  • به کار بردن حتمی ‎وزن و آهنگ. وزن و ریتم به شعر جان می‎بخشد و به منزله خونیست که در رگ‎های کلمات و اندیشه می‎دوانیم و مدد آن شعر را از نثر ممتاز می‎سازیم.

 

 

منبع/baratbooks.ir

  • علی ایمانی
  • ۰
  • ۰

درباره ی کتاب :

تصور کنید در انتظار شروع یک ارکستر نشسته اید . اعضای ارکستر هر کدام در جای خود مستقر شده اند و آماده نواختن هستند. هنگامی که اعضاء شروع به نواختن می کنند، متوجه می شوید هرکدام از اعضاء به تنهایی نقشی در اجرای این موسیقی دارند و از هماهنگی اعضاء، موسیقی کامل می شود و ما آن را به صورت یک قطعه منسجم و دلنشین در ذهنمان پردازش می کنیم و می شنویم. ساختار این کتاب شبیه همین گروه ارکستر است.

در این کتاب در کنار پذیرش، ما یاد می‌گیریم که خودمان، شخص اول جهانمان هستیم و باید آن را بسازیم. در این صورت است که یاد می‌گیریم چطور دنیا، خوشبختی و آرامش‌مان را بر پایه حضور یا عدم حضور دیگران بنا نکنیم. می‌فهمیم که چگونه می‌توانیم بعد از هر رنجی، خودمان را تسلی بدهیم و آرامش ببخشیم. رفتن آدم‌ها دیگر دلیل ناراحتی، اندوه و افسردگی ما نیست. اما هر فردی می‌تواند خودش را در یک رابطه کامل کند. بنابراین اگر زمانی به رابطه قدم بگذارد که خودش را پذیرفته باشد ، رابطه سالمی نیز برقرار می‌کند.

 

 

تکه هایی از یک کل منسجم

 

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم درباره ی چیست ؟


شاید زندگی پیدا کردن بخشهایی از خودمان در تکه تکه ُ هایی از یک کل منسجم است. پیدا کردنی که به اندازه ی یک عمر طول میکشد. 
و تکه هایی که همه جا حضور دارند و فقط کافی است ما در مسیرشان  قرار بگیریم، آن وقت اگر هشیار باشیم، شاید بخشهایی از خودمان را  ببینیم. بخشهایی از خودمان را در رابطه ها و در آدمهایی که تجربه میکنیم، در موقعیتهایی که قرار میگیریم، در فیلمهایی که میبینیم در تاریخی که مرور میکنیم و حتی در کوچه هایی که هیچ عابری ندارد و باد درخت هایش را بدون ِحضور تماشاچیان نوازش میکند. 
شاید زندگی همین است.ما زندگی را نه به صورت یک کل که به صورت جزئیاتی روزمره میبینیم. درواقع ما در "لحظه"ای از یک زمانِ اکنون همیشگی هستیم و شاید آن لحظه  تمام همان چیزی است که "هدف"نام دارد هدفی به نام زندگی کردن. برخورد کردن با تکه ای از زندگی و سپس پیدا کردن تکه ای ناهشیار از  درونِ خودمان. 
شاید زندگی تلاشی برای منسجم شدن و پیدا کردن بخشهای بیشتری از  خودمان است ودر این تلاش مدام با اتفاقات زندگی مواجه میشویم.  
این کتاب، آمیخته  ای از پیدا شدن ِنویسنده و علم روانکاوی است.

 

بخشی از کتاب تکه هایی از یک کل منسجم :

زمانی میرسد در زندگیتان که از جریان زندگی‌ تشکر خواهید کرد. برای هر آنچه که از زندگی میخواستید اما به شما نداد. برای تمام رابطه‌هایی که میخواستید اما به سرانجام نرسید. برای تمام موقعیت‌هایی که میخواستید اما به دست نیاوردید.

و برای تمام آدمهایی که میخواستید اما نماندند. آن زمان، احتمالا زمانی هست که دو آدم را پیدا کرده‌اید. اولی آدمی در درون خودتان که تمام این مدت، صبور و عاشقانه منتظر بوده تا شما با کمکِ آدمهای اشتباه و آزارگری که زندگی سر راهتان قرار میدهد، به او نزدیک شوید و متوجه شوید چقدر آنچه در عشق با دیگری جستجو میکنیم از قبل در درون خودمان وجود دارد. و دومی احتمالا آدمی در بیرون از خودتان است که به درستی به شما عشق می‌ورزد و شما را سالم دوست دارد و در شما احساس باارزش بودن و دوست داشتنی بودن به وجود می‌آورد.

و آن زمان است که متوجه میشوید چقدر پیدا کردنِ این دو نفر را مدیون زندگی هستید. و خواهید فهمید جریان زندگی ورای خواستن و نخواستن‌های ما حرکت میکند، گویی که قرار است ما را به خودمان نزدیک کند با کمک تمام آدمها و موقعیت‌هایی که سر راهمان قرار میدهد.

زندگی این جریان دوست داشتنیِ به ظاهر بی‌رحم که میداند چطور به آنهایی کمک کند که به او اعتماد کرده‌اند، بهترین و در عین حال سخت گیرترین درمانگر دنیاست. روزی از بهترین درمانگر دنیا، تشکر خواهید کرد.

 

تکه هایی از یک کل منسجم

 

بخشی دیگر :

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم اثر پونه مقیمی 

اگر خوشبختی را نوعی آرامش داشتن بدانیم تعریف آرامش می تواند ما را به مفهوم خوشبختی نزدیک تر کند. آرامش فاصله دو احساس است. آرامش جریانی آرام و تهی از احساس در بین فواصل احساس های ما در بدنمان است، آرامش احساس نیست، آرامش یک حالت است. ما وقتی احساسی را تجربه می کنیم، اتفاقا آرام نیستیم و بیشتر خاطرات آرامش بخشی که داریم احساس خاصی را در بر نگرفته بودند. بسیاری از آدم ها می خواهند عاشق باشند چون احتمالا فکر می کنند خوشبخت می شوند و این خوشبختی به آنها آرامش میدهد.
اما شما وقتی عاشق هستید، آرامش را نمی توانید تجربه کنید. شما وقتی به شدت در جست و جوی خوشبختی هستید، نمی توانید آرام باشید.

آرامش یک حالت است بعد از تجربه احساس ها در بدن. آرامش جریانی آرام و عمیق در فاصله یک احساس تا تجربه احساس بعدی است. وقتی بدنتان بر روی موج غم یا عشق سوار است، نمی تواند آرام بگیرد و آسوده باشد. در تمام تجربه های احساسی و هیجانی، بدن برانگیخته است. اتفاقا اگر دقیق به خودمان و خاطراتمان نگاه کنیم آرامش دقیقا زمانی حس شده که یا تجربه احساس های تمام شده و یا هیچ احساس خاصی در بدنمان نبوده است.
وقتی ما به دنبال کسی می گردیم که عشق را حس کنیم و در نهایت احساس کنیم که خوشبختیم، حتی اگر این اتفاق هم بیفتد ما به زودی از این حالت سرمستی و خوشبختی خارج خواهیم شد. چون پایدار نیست، هیچ چیز پایدار نیست و خوشبختی، بودن مداوم در احساس عشق و دوست داشتن نیست.

 

 

تکه هایی از یک کل منسجم

 

منبع / baratbooks.ir

  • علی ایمانی
  • ۰
  • ۰

 

معرفی کتاب عراق راهنمای سفر کربلا 

 

دوست داری قبل از رفتن به کربلا و زیارت عتبات، با سرزمین عراق و شهرها و جاهای دیدنی و زیارتگاه هایش و شخصیت امامان معصوم و اصحاب با وفای ایشان آشنا شوی و بدانی که در این سرزمین چه گذشته است و جاهای دیدنی آن کجاست؟ کربلا و نجف و کاظمین و سامرا کجاست؟ چه شد که امامان ما در این شهرها شهید و مدفون شدند؟ چرا به زیارتشان می رویم؟ در زیارت ، چه آدابی را باید مراعات کنیم؟ مسجد کوفه و مسجد سهله کجاست؟

خیلی سوال های دیگر... هرچه آگاهی و شناخت های قبل از سفر بیشتر باشد، از این سفر مقدس لذت بیشتری می بری و دیدن شهرها، حرم ها و جاهای گوناگون ، اطلاعات قبلی تو را به یاد می آورد و دیدارها، معنای دیگری می یابد و حس بهتری پیدا میکلی اگرچه مسافران عتبات را، « زائر کربلا »، می گویند، ولی تنها زیارت کربلانیست ؛ نجف ، کاظمین، سامرا و شهرها و احرم های دیگر و جاهایی که در حاشیه این شهرها یا بین این شهرهاست نیز، زیارت می شود .

کتاب عراق به شما در این مسیر شیرین سفر کربلا و موضوعات ذکر شده کمک بسیاری می کند. ( خرید کتاب )

 

کتاب عراق

 

 

موضوع کتاب عراق :

 

کتاب پرفروش عراق ( لینک خرید ) راهنمایی جامع و مناسب برای سفر زیارتی به این کشور به همراه تصاویر است . شناخت جایگاه زیارت، به ویژه زیارت قبر امام حسین (ع) و آثار سازنده آن و محتوای زیارت نامه ها و گوشه ای از تاریخچه آنچه بر این مرقدها گذشته است، فضای ذهن و دل را برای پذیرش نسیم رحمت الهی و فیض علوی و حسینی آماده تر می سازد. ادامه مطلب ....

 

 

کتاب عراق

 

بخش هایی از کتاب عراق :

 

کربلا و فرات ؛ کعبه و زمزم 

 

صفوان جمال می گوید از امام صادق ع شنیدم که فرمود: خداوند تبارک و تعالی برخی از سرزمین ها را بر بعضی دیگربرتری من زمین خدا هستم که مرا مقدس و مبارک آفرید؛ شفاء را در تربت داد؛ پاره ای تفاخرو تکبر کردند و تعدادی از آنها ستم و تعدی کردند واب من قرار داد؛ اما تفاخر نمیکنم؛ بلکه در مقابل آن کس که این و از این رو مورد عقاب الهی قرار گرفتند؛ چراکه فروتنی در برابر خداوند فضیلت را به من داده است، فروتن و ذلیل هستم و بر زمین های را رها کرده بودند؛

تا آنجا که خداوند مشرکین را بر کعبه مسلط و آب دیگر هم برتری جویی ندارم؛ بلکه خدا را شاکر و سپاسگزارم؛ پس شوری را به زمزم وارد کرد که طعمش از بین رفت؛ ولی زمین کربلا و خداوند سرزمین کربلا را گرامی داشت و برتواضع آن افزود و به آب فرات، اولین زمین و آبی هستند که خداوند آنها را تقدیس کرد و واسطه امام حسین ع و یارانش از آن سرزمین تشکر کرد؛ سپس به آنها برکت داد؛ سپس به کربلا فرمود:

من زمین خدا هستم که مرا مقدس و مبارک آفرید ؛ شفاء را در تربت و آب من قرار داد ؛ اما تفاخر نمی کنم ؛ بلکه در مقابل آن کس که این فضیلت را به من داده است ، فروتن و ذلیل هستم و ذلیل هستم و بر زمین های دیگر هم برتری جویی ندارم؛ بلکه خدا را شاکر و سپاسگزارم ؛ پس خداوند سرزمین کربلا را گرامی داشت و بر تواضع آن افزود.

 

کوفه ( کتاب عراق ) :

شهر کوفه از منظر روایات  :

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

« نَفَقَهُ دِر هَم بِالکُوفَةِ تُحسَبُ بمأةِ دِر هَم فیما سِواها وَ رَکَعتانِ فیها تُحسَبُ بِمأةِ رَکعة : یک درهم انفاق در کوفه، با انفاق صد درهم درغیرکوفه برابر است و دو رکعت نماز درکوفه با صد رکعت نماز برابر است »


عبدالله بن ولید گوید: در عهد خلافت مروان حمار به اتفاق جمعی از اهل کوفه به خدمت امام صادق (ع) رسیدیم . حضرت فرمود: از کجا می آیید؟ گفتیم: از کوفه. فرمود: ما هیچ شهری را به اندازه کوفه دوست نداریم، خداوند شما را به امری هدایت کرد که نادان ها بدان آگاه نبودند؛ از این جهت شما ما را دوست داشتید و دیگران به ما عداوت ورزیدند، شما از ما پیروی و دیگران با ما مخالفت کردند و شما ما را تصدیق و دیگران ما را تکذیب کردند. امیدوارم خداوند شما را به زندگی ما زنده بدارد و به مرگ ما بمیراند.

آن حضرت در حدیث دیگری فرمود: ولایت ما بر آسمانها و زمین و کوه ها و شهرها عرضه شد و هیچ کدام، مانند کوفه آن را نپذیرفتند.

 

کتاب عراق

 

فهرست کتاب عراق :

  1. قرآن
  2. نجف
  3. کوفه
  4. کربلا
  5. کاظمین
  6. بغداد
  7. سامرا
  8. ره توشه

 

منبع/baratbooks.ir

 

 

  • علی ایمانی
  • ۰
  • ۰

چیستی هنر ؟

چیزی است که از زمان های بسیار قدیم همیشه همراه انسان ها بوده است و شما نمونه های بسیار زیادی از اثرات هنری که توسط انسان ها حتی در زمان غارنشینی به وجود آمده اند را می توانید مشاهده کنید. از هنرهایی که بصورت تجسمی ( قابل لمس ، دارای جسم ) هستند می توانیم به هنرهایی مثل مجسمه سازی ، نقاشی ، عکاسی ، خطاطی ، مقعرکاری و … اشاره کنیم.

عنصر اساسی و جدایی ناپذیر آن خیال است. به همین علت افراد مختلف درک و تعریف گوناگون و متفاوتی از آثار هنری دارند. ویل دورانت اعتقاد دارد: “آنجا که طبیعت متوقف می شود، او آغاز می شود.” در نتیجه هنر ورای طبیعت است. ارزش هنر وابسته به ماهیت آن و استفاده از تجربه های زیبایی شناختی است. ( مشاهده و خرید کتاب های دسته ی هنری )

هنر در واقع استفاده کردن از توانایی ها و تخیلات برای خلق کردن آثار زیباست ، با هنر می توان تجربیات و احساسات را با دیگران تقسیم کرد ( دانشگاه بریتانیا )

هنر آفرینش انسان است. به توان ، اثر و کاری که از تصور و آفرینش انسان شکل یافته است، هنر می گویند. امر هنری حتما با زیبایی همراه نیست یا زیبایی شناسی واحدی ندارد ولی همیشه با خلاقیت انسان همراه است.

محدوده ی بزرگی از فعالیت های انسانی را در بر می گیرد ، فعالیت هایی که در آن یک یا چند اثر خلق می شود و اثرات آن صمعی ، بصری ، یا قابل لمس هستند. آثار هنری به وسیله ی مهارت های انسانی مانند تخیل یا بر اساس یک سری قواعد و قوانین فنی خلق می شوند. هنر وقتی منجر به تولید و خلق اثرهنری میشود ارزشمند است و با توجه به احساس زیبایی شناسی که در انسان وجود دارد ناخودآگاه توسط انسان ها مورد قدردانی و توجه قرار می گیرد.

 

هنر

 

فواید پرداختن به هنر و کتاب های هنری:

مردم در زمان استراحت و تعطیلات کتاب می خوانند، فیلم می بینند، سینما می روند، به سفر و دیدن مناظر طبیعی می روند و یا به موزه ها و آثار هنری، تئاتر یا موسیقی روی می آورند .

واقعا چرا مردم این کارها را انجام می دهند؟! چون از انجام دادن این کارها لذت می برند و برای این کار حاضرند وقت و سرمایه ی خود را هزینه کنند و علاوه بر دیدن و احساس عاطفه ی شخصی، مایلند راجع به آن حرف بزنند و نظر خود را به صاحب اثر یا دیگران بگویند .

متخصصان سلامت روان با آزمایشاتی که بر عده ی زیادی از افراد انجام دادند به این نتیجه دست پیدا کردند که :

اشخاصی که دو ساعت و یا حتی روزهای بیشتری را در هفته کارهای هنری انجام می دهند، روحیه و سلامت روان بالاتری در مقایسه با افرادی که زمانی را برای آن نمی گذارند، برخوردار هستند. زیرا هنر استرس و اضطراب شما را تا حد زیادی کنترل می کند و شما را ازجامعه گریزی و انزوا دور می کند. اینجاست که نقش آن در زندگی افراد خود را نشان می دهد.

این حوزه به وسیله خلاقیت کمک می کند سلامت روانی افراد ارتقا پیدا کند وبتوانند خود و توانایی هایشان را ابراز کنند. همین مساله منجر به بالا رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس و در نتیجه سلامت روان افراد می شود. با بالا رفتن سن و کم شدن ارتباطات اجتماعی و همچنین کاهش توان جسمی، هنر می تواند کمک بسیاری کند تا از نظر روحی و جسمی حالتان را بهبود دهید.

 

هنرمند کیست  ؟

 

هنرمند کیست

 

در حالت کلی انسان ها به دو دسته تقسیم می شوند:

1- عده ای که نگاه می کنند و درک می کنند.
2- عده ای که نگاه می کنند و از درک عاجزند.
شاید تعریف اول برای هنرمند صحیح تر باشد ولی باید به این موضوع واقف باشیم که هنرمند علاوه برمنابع زمینی و ارتباط حسی و تعامل با آن ها به منبع دیگری از کمال و فهم اتصال دارد که باعث می شود یک هنرمند با سایر انسان ها از نظر روحی متفاوت باشد.

 

کتاب های هنری:

 

 

از جمله کتاب های هنری می توان به کتاب های رنگ آمیزی ، کتاب های آموزش هنر های تجسمی ، آموزش نقاشی ، موسیقی و… اشاره کرد. این کتاب ها علاوه بر افزودن به مهارت های شما و راهنمایی در امر یادگیری ، به افزایش خلاقیت شما و در نتیجه اعتماد به نفس و کاهش استرس ها و فشارهای روانی شما کمک می کنند.

این کتاب ها  غالبا به بیان چگونگی خلق آثار دیداری، شنیداری، نمایشی و سایر قالب های هنری، توضیح جنبه های مختلف یک اثر ، زندگی هنرمندان بزرگ و تأثیرگذار تاریخ، نقد هنری، مطالعه ی تاریخ هنر، بررسی جنبه های زیبای شناسانه ی آثار هنری و دیگر رشته ها و موضوعات مرتبط با هنر می پردازند.

علاوه بر سرگرمی و روحیه بخشی باعث شکوفا شدن استعداد های شما و بالا رفتن جایگاه اجتماعی و بهبود روابط شما می شود. امروزه برخی بیماری های روح و روان با رویکرد های هنردرمانی بهبود پیدا می کنند.

 

فواید استفاده از کتاب های رنگ آمیزی  :

 

ممکن است فکر کنید کتاب های رنگ آمیزی فقط یک کتابی برای وقت گذرانی و برای سرگرمی استفاده می شوند .اما کتاب های رنگ آمیزی میتوانند بسیار اثر بخش و پرفایده باشند. اما برای اینکه با اطمینان و راحتی این کتاب ها را بخرید بهتر است که با فواید آنها بیشتر آشنا شوید.

  • بهبود بهداشت روانی
  • کاهش استرس
  • افزایش ذهن آگاهی 
  • بهبود خلق و خو

 

انواع فعالیت هنری:

  • اول : موسیقی
  • دوم : حرکات نمایشی ( تردستی ، سیرک و…)
  • سوم : حرکات ترسیمی ( طراحی و نقاشی )
  • چهارم : هنرهای تجسمی ( عکاسی ، گرافیک و… )
  • پنجم : ادبیات
  • ششم : هنرهای نمایشی ( تئاتر، اجرای زنده )
  • هفتم : سینما

 

کتاب تصویر سازی اثر مریم مهردادفر :

 

گرچه تصویر گری در ایران چون سایر زمینه ها از هنر دیرباز ایرانیان بهره می برد اما سخن بر سر این پرسش است که مرزهای تصویر گری در این مرز بوم تا کدامین حد گشوده است؟آیا اکتفایی که در این سالهای اخیر برآثار ترجمه و یا تنها بیان تکنیک در تصویر سازی بوده است می تواند پاسخگوی نیاز های دانشجویان و فراگیران این شاخه از هنر باشد؟ به راستی تصویرگری چیست و چگونه می توان آن را به دانش پژوهان این رشته معرفی نمود؟راه های بیان و شناخت مبانی تصویرگری کدامند؟
نقش تصویر گر در تاریخ ، از منظر مستند سازی و تاویل زمانه ای که در آن زیست می کند ، نقشی خارق العاده است.از همان سپیده دمان تاریخ ، ما نحوه زیست و آرزوهای بشر نخستین را بیش از هرچیز از طریق غارنگاره ها شناخته ایم و این نکته تا حد بسیاری در تمام تاریخ صادق بوده است.هر اثری برای برآوردن نیازی خاص خلق می شود و رویکرد تصویرگران نیز از این قائده مستثنی نیست. فقر منابع موجود با تعداد اندکی ، آن هم به گونه ای پراکنده و یا ترجمه و بررسی آثاری در جوامع اروپایی و آمریکایی هرگز نمی تواند نگرشی جامع به مبحث تصویر سازی در جامعه ما باشد و نیاز علاقه مندان را برطرف کند. این کتاب در موضوع تصویر سازی کمک شایانی به شما می کند. ( خرید کتاب )

 

منبع / baratbooks.ir

 

  • علی ایمانی
  • ۰
  • ۰

  تاریخچه روانشناسی بالینی :

تحقیقات اولیه در زمینه روانشناسی بالینی به تلاش های  پدر این علم زیگموند فروید برمی گردد.  او یکی از اولین متخصصین این حوزه بود که به این ایده توجه داشت که بیماری روانی مساله ای است که با گفتگو با بیمار قابل درمان است و این توسعه رویکرد گفتاردرمانی یا روان درمانی وی بود که اغلب به عنوان اولین کاربرد علمی روانشناسی ذکر می شود.

روانشناس آمریکایی لایتنر ویتمر اولین کلینیک روانشناسی بالینی را با اختصاص کمک به کودکانی که دارای ناتوانی در یادگیری هستند ، در سال 1896 افتتاح کرد. همچنین ویتمر بود که اولین بار در مقاله ای در سال 1907 اصطلاح “روانشناسی بالینی” را مطرح کرد. ویتمر، دانشجوی سابق ویلهلم ووندت، این شاخه از روانشناسی را چنین تعریف کرد: “مطالعه افراد با مشاهده یا آزمایش، به منظور ارتقاء و تغییر.

 

روانشناسی بالینی چیست ؟

روانشناسی بالینی یک تخصص روانشناسی است که مراقبت های پیگرانه و  کامل بهداشت روانی و رفتاری را برای افرد و خانواده ها فراهم کرده است.این یک تخصص وسیع است که طیف گسترده ای از آسیب های روانی شدید را در بر دارد .دامنه ی آن شامل همه سنین، تنوع متعدد و سیستم های گوناگون است و باید توجه شود که حیطه وظایف روانشناسی بالینی با روانپزشکی متفاوت است.

از اضطراب گرفته تا اسکیزوفرنی، بیماری های روانی از هر 5 بزرگسال در ایالات متحده یک نفر را مبتلا می کند. به طور متوسط ​​11 سال زمان می برد تا این افراد پس از اینکه علائم بیماری روانی برای اولین بار خود را نشان داده است، تحت درمان قرار گیرند. علائم ممکن است شامل تغییرات در خلق و خو، رفتار، اشتها، خواب، حافظه و شخصیت باشد.

به طور کل این شاخه بیشتر بیماری ها ، آسیب های روانی و تروما ها را در بر می گیرد.

 

 

کتب روانشناسی بالینی :

این کتب در واقع کتب تخصصی بوده که بسیار مورد توجه ااستادان و محصلان این حوزه  در دانشگاهها، قرارگرفتهاست. کتاب های روانشناسی بالینی برای افرادی نوشته شده که قصد تقویت دانش و آگاهی خود را در زمینه روانشناسی بالینی، دارند. که ازجمله این افراد، افراد متخصص در روانشناسی و شاخههای آن و دانشجویان و افراد مشتاق به آموختن این علم، میباشند.

باید توجه داشت که این کتاب  غالبا درباره این موضوعات بحث نموده که خود نشان داده که چه کسانی مخاطب این کتاب میباشند. در ابتدا به معرفی این حوزه پرداخته و به فعالیت حرفهای در این زمینه و چگونگی تربیت یک روانشناس بالینی، اشاره شدهاست. در قدم بعدی درباره تاریخچه این رویکرد در این کتاب و مباحث مرتبط با این رشته و فرهنگ مربوط به این رشته و به بسیاری دیگر از موارد با جزئیات، پرداخته شده‎است.

روانشناسان، معمولا کتاب روانشناسی بالینی را در دوران تحصیل خود به عنوان منبع دانشگاهی مطالعه کرده اند. دانشجویان، اساتید و روانشناسان می­توانند از طریق سایت بانک کتاب مارکا نسبت به سفارش کتاب­های دانشگاهی به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

 

تفاوت روانشناسی بالینی با روانشناسی عمومی :

تفاوت روانشناسی بالینی و عمومی در این است که روانشناسی عمومی،  بررسی رفتارهای ذهنی و عملکردهای روانشناختی است ،  در حالی که روانشناسی بالینی، صرفاً یک مطالعه علمی نیست،  بلکه یک گام جلوتر است و به ارزیابی و پس از آن درمان بیماری های روانی می پردازد.

هدف روانشناسان این حوزه استفاده از روش های علمی و اصول روانشناسی برای درمان کسانی است که از مشکلات روانی و آسیب های روانی رنج می برند. روانشناسان بالینی تجربه  انجام تست های روانشناختی ، تحقیق ، مشاوره و درمان را دارند. هدف اکثر روانشناسان بالینی ، پیشنهاد یک دوره درمان برای بهبود سلامت روان بیماران است.

یک روانشناس عمومی ، توجه بیشتری به افرادی که مشکلات آسیب شناختی کمتری دارند، دارد در حالی که یک روانشناس بالینی تمرکز بیشتری روی افراد مبتلا به روانپریشی یا بیماری روانی جدی تری دارد.

 

 

برخی کتب روانشناسی مشهور:

  • درمان شوپنهاور
  • مامان و معنی زندگی
  • عصبانی های عصر ما
  • وقتی نیچه گریست
  • ذهن اگاهی روزمره برای اختلال وسواسی جبری
  • زندگی خود را دوباره بیافرینید

 

درباره کتاب عصبانی های عصر ما :

 

 

 

کارن هورنای، روانکاو و پژوهشگر شناخته شده ای است.آثار او به زبان های گوناگون ترجمه و در ایران نیز مورد استقبال عموم بوده است.عصبانی های عصر ما که توسط زنده ابراهیم خواجه نوری به فارسی در آمده است سال ها پیش چاپ شد.در این اثر هورنای به ترس ها و اضطراب ها، میل به خودنمایی، احساس حقارت و در نتیجه پدید آمدن کینه و دشمنی در نهاد افراد می پردازد.او با زیر سوال بردن نظریه فروید در باب امر جنسی دیدگاه های خود را بر اساس شناخت ویژگی های مختلف فرد بنیان می نهد.
این کتاب پس از 40 سال با چاپ جدید و ویرایشی نو در اختیار خوانندگان عزیز قرار گرفته است.

 

بخشی از کتاب :

احتیاج عصبی به محبت

 

چهار طریقی که اشخاص عصبی برای دفاع و حمایت خود در برابر اضطراب بر می گزینند بدون تردید در زندگی آنها نقش فوق العاده مهمی ایفا می کند.عده ای از اشخاص عصبی تلاش شدیدی به کار می برند برای اینکه بتوانند محبت و تأیید دیگران را بگیرند، و برای ارضای این تمایل از انجام هیچ کاری فروگذار نمی کنند.عده ای دیگر اجبارا خود را تسلیم و مطیع دیگران می سازند و قادر به ابراز وجود نیستند.عده ای هم تشنه ی توفیق یا کسب قدرت و ثروتند.بالاخره گروه اخری احتیاج شدید به عزلت گزینی و دوری از دیگران و استقلال و بی نیازی از هر گونه قید و بند دارند.

 

منبع ...

 

  • علی ایمانی
  • ۰
  • ۰

کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند ، کتابی اعجاز انگیز برای تحولی بزرگ در زندگی مالیتان

کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند را بارها و بارها بخوانید مدام به آنچه گفته شده است عمل کنید و آن را تمرین کنید تا زمانی که استاد تمام ایده ها ، افکار و عقاید و تمرین های آن شوید. بعد از طی این مراحل دیگر نیازی به خواندن این کتاب نیست چون به طور اتوماتیک وار این کتاب را خط به خط زندگی خواهید کرد.

این کتاب، یک کتاب عملی است که رساله ی فلسفی راهنمای علمی است نه رساله ی تئوری.

کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند برای افرادی نوشته شده است که نیاز اساسی آنها در حال حاضر ثروتمند شدن است. برای افرادی که نه وقت کافی دارند، نه دلیل و نه فرصتی فرصتی که به آموزش علوم متافیزیک بپردازند، اما می خواهند از نتایج آن بهره مند شوند بدون آنکه به تمام مراحلی که منجر به رسیدن به این نتایج شده اند، وارد شوند.
این کتاب به صورت مختصر، مفید و ساده، همه آنچه را که لازم به اجرا برای کسب ثروت می باشد را به شکل قانون، باور و تمرین بیان کرده است.
این کتاب و روش آن از تمامی آنچه غیر ضروری و اضافی بوده، تهی شده است .

 

 

 

 

هدف کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند کمک به تمام کسانی است که به دنبال تغییر زندگی خود به شکل رویایی آن می باشند.
در این کتاب به تمامی ابهامات شما برای کسب ثروت پاسخ داده شده است. فقط برای رسیدن به پاسخ عجله نکنید، پاسخ شما ممکن است در همان ابتدای فصل اول باشد و یا ممکن است در صفحات پایانی کتاب باشد.

 

چهار فصل اساسی و مهم کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند :

فصل اول آن به صورت جمله به جمله و قدم به قدم به شکلی ملموس، همه آنچه را که لازم است برای رسیدن به ثروت بدانید و از آن آگاهی داشته باشید را به شما القا می کند و این آمادگی ذهنی را در شما ایجاد می کند که بتوانید بخش های دیگر کتاب را درک کرده و آنها را پذیرفته و عملی سازید و با یاری خداوند ثروتمند شوید.

فصل دوم باورهای زیبای یک مرد ثروتمند به توضیح و بررسی طرح اولیه پولی که سال ها در ذهن شما خانه کرده است و عامل اصلی شکست یا موفقیت در زندگی مالی شما می باشد، می پردازد. در این فصل به شما آموزش داده می شود که چگونه طرح اولیه پولی که در ذهن دارید و باعث شکست شما شده است تغییر دهید.

فصل سوم کتاب به تفاوت های اساسی در نحوه فکر و عمل کردن افراد ثروتمند و افراد فقیر و متوسط می پردازد. این فصل شامل مراحلی عملی برای شماست تا به تمرین آن در دنیای واقعی بپردازید و از ریشه و اساس درآمد خود را افزایش داده و ثروت خود را انباشته کنید. همچنین این فصل چگونگی مدیریت درآمد؛ نحوه سرمایه گذاری ؛ درآمدهای غیر فعال اسود مرکب ؛ کارآفرینی و... را به شما آموزش می دهد.

و در فصل چهارم کتاب به استفاده علمی و  عملی از عملکرد ذهن و جسم محیط برای جذب ثروت می پردازیم.  در این فصل شما با قوانین مدارها و نحو کار گیری آنها و همچنین چگونگی قرار گرفتن در مدار ثروت آشنا

می شود. این فصل شما با سیستمی به نام RAS مغز یا سامانه ی فعال سازی مشبک آشنا می شوید که اگر آن را در مسیر درست هدایت و برنامه ریزی کنید ؛ رسیدن به هر غیرممکنی را برای شما ممکن خواهد کرد.

 

تمام بخش های کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند مهم می باشد و برای رسیدن به ثروت باید تمام قوانین، باورها و تمرینات این کتاب را مو به مو پیاده سازی و عملی کنید، در غیر این صورت شما فقط یک کتاب مانند دیگر کتاب ها مطالعه کرده اید بدون هیچ دستاوردی.
هر فردی (مرد و زن) که به دستورات این کتاب عمل کند مطمئنا ثروتمند می شود و دلیل آن اینست که قوانینی که در این کتاب ارائه شده قوانینی دقیق و خلال ناپذیر است.

 

 

بخشی از کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند :

سه اصل مهم

1- شما نمی توانید برای گذشته کاری بکنید و این یک اصل است که برای شفاف کردن تصویر ذهنی خود باید گذشته را فراموش کنید.

2- از طرفی شما نمی توانید در آینده هم عمل کنید، به این دلیل که آینده فعلا اینجا نیست. شما نمی توانید بگویید می خواهید در آینده چکار کنید تا وقتی که آن زمان نرسیده باشد.

به خاطر اینکه شما در شغل مناسب نیستید یا هم اکنون در مکان مناسب نیستید، نباید تصور کنید که شما باید عمل را متوقف کنید تا زمانی که به شغل و محیط مناسب برسید.

وقت خود را به اندیشیدن برای اضطرارهای آینده هدر ندهید.

به توانایی های خود برای مقابله با هر اتفاقی، وقتی که از راه رسید ایمان داشته باشید.

اگر شما در زمان حال بر ذهنتان روی آینده کار کنید؛ کاری که باید برای هم اکنون انجام دهید با ذهنی خوابیده خواهد بود و موثر واقع نخواهد شد.

3- تمام ذهن خود را به عمل در حاضر متمرکز کنید. نیروی خود را به ماده اساسی منتقل نکنید که بعدش خودتان فقط منتظر نتیجه باشید. اگر چنین کنید هرگز آنها را به دست نخواهید آورد.

 

پرونده ی ثروت چهارم :

ثروتمندها گسترده می اندیشند. فقرا محدود می اندیشند. 

زندگی شما فقط در مورد شما مهم نیست، بلکه در رابطه با دیگران نیز مهم است. زندگی شما در رابطه با زندگی کردن حقیقی برای انجام دادن ماموریتی است که به خاطر آن در این زمان و روی این کره خاکی آمده اید، در مورد افزودن قطعه شما به پازل دنیا است. بیشتر مردم آنقدر به منیت خود چسبیده اند که همه زندگی آنها فقط دور من، من و باز هم من می چرخد، اما اگر میخواهید به معنای واقعی ثروتمند شوید، نمی شود فقط به خودتان فکر کنید بلکه باید به زندگی دیگران نیز بها بدهید. برای ثروتمند شدن باید ارزش بیافرینید آن هم نه برای یک نفر، ده نفر، صدنفر بلکه تا می توانید بزرگ بیاندیشید. چرا نتوانید یک محصول مفید را برای هزاران بلکه میلیون ها نفر ارزش آفرینی کنید و از این طریق هم به دیگران برای زندگی بهتر کمک کنید و هم خود به سود عالی دست یابید.

تحقیقات نشان می دهد که خوشحالترین مردم آنهایی هستند که استعدادهای ذاتی خود را بیشتر به کار می بندند. بنابراین بخشی از ماموریت شما در زندگی این می باشد که در موهبت ها و ارزش هایی که دارید، با چند نفر که ممکن است، سهیم شوید و این یعنی تمایل داشتن به انجام دادن بازی بزرگتر.
 

 

 
سخن آخر :

این کتاب جزئیات اساسی در مورد ثروتمند شدن را در اختیار شما گذاشته است. پس اگر این گفته صحت داشته باشد نیازی نیست شما صدها کتاب درباره موضوع بخوانید بلکه بهتر است از یک کتاب به عنوان یک مرجع برای علم ثروتمند شدن استفاده کنید.

وقتی کتاب باورهای زیبای یک ثروتمند را می خوانید مطمئنا انرژی زیادی می گیرید که به تمام خواسته های خود برسید اما مدت زمان زیادی نمی گذرد که بسیاری از مطالب این کتاب را فراموش می کنید و دوباره به همان روال گذشته برمیگردید. مگر اینکه همانطور که گفته شد آرام ولی به طور پیوسته این کتاب را بارها و بارها تمرین کنید تا جایگزین همیشگی عقاید گذشته تان شود. بسیاری از افراد می گویند ما مطالب زیادی در مورد موفقیت و ثروت شنیده و خوانده ایم اما نتیجه خاصی نگرفته ایم. باید به این افراد تفهیم شود که او همانطور که خود آنها می گویند آنها را شنیده و خوانده اند نه اینکه به آنها عمل کرده باشند آنهم به طور مداوم. ثانیا باید به آنها گفته شود این قوانین ثروت و موفقیت و قانون جذب نیستند که کاربرد ندارند بلکه این شما هستید که عملکرد یا باور ندارید.
 

شما چه بخواهید چه نخواهید، چه باور داشته باشید چه نداشته باشید این قوانین مانند قانون جاذبه زمین وجود دارند و عملی هستند.

 

منبع...

 

 

  • علی ایمانی