کتاب و کتاب خوانی

اومدیم تا کتاب معرفی کنیم و درباره ی دنیای کتاب صحبت کنیم

کتاب و کتاب خوانی

اومدیم تا کتاب معرفی کنیم و درباره ی دنیای کتاب صحبت کنیم

به شما کتاب معرفی میشه و کتاب های خوب خواندنی رو براتون گلچین می کنیم همچنین درباره ی نویسنده ها و نویسندگی هم با هم تبادل نظر می کنیم.

  • ۰
  • ۰

 

معرفی کتاب عراق راهنمای سفر کربلا 

 

دوست داری قبل از رفتن به کربلا و زیارت عتبات، با سرزمین عراق و شهرها و جاهای دیدنی و زیارتگاه هایش و شخصیت امامان معصوم و اصحاب با وفای ایشان آشنا شوی و بدانی که در این سرزمین چه گذشته است و جاهای دیدنی آن کجاست؟ کربلا و نجف و کاظمین و سامرا کجاست؟ چه شد که امامان ما در این شهرها شهید و مدفون شدند؟ چرا به زیارتشان می رویم؟ در زیارت ، چه آدابی را باید مراعات کنیم؟ مسجد کوفه و مسجد سهله کجاست؟

خیلی سوال های دیگر... هرچه آگاهی و شناخت های قبل از سفر بیشتر باشد، از این سفر مقدس لذت بیشتری می بری و دیدن شهرها، حرم ها و جاهای گوناگون ، اطلاعات قبلی تو را به یاد می آورد و دیدارها، معنای دیگری می یابد و حس بهتری پیدا میکلی اگرچه مسافران عتبات را، « زائر کربلا »، می گویند، ولی تنها زیارت کربلانیست ؛ نجف ، کاظمین، سامرا و شهرها و احرم های دیگر و جاهایی که در حاشیه این شهرها یا بین این شهرهاست نیز، زیارت می شود .

کتاب عراق به شما در این مسیر شیرین سفر کربلا و موضوعات ذکر شده کمک بسیاری می کند. ( خرید کتاب )

 

کتاب عراق

 

 

موضوع کتاب عراق :

 

کتاب پرفروش عراق ( لینک خرید ) راهنمایی جامع و مناسب برای سفر زیارتی به این کشور به همراه تصاویر است . شناخت جایگاه زیارت، به ویژه زیارت قبر امام حسین (ع) و آثار سازنده آن و محتوای زیارت نامه ها و گوشه ای از تاریخچه آنچه بر این مرقدها گذشته است، فضای ذهن و دل را برای پذیرش نسیم رحمت الهی و فیض علوی و حسینی آماده تر می سازد. ادامه مطلب ....

 

 

کتاب عراق

 

بخش هایی از کتاب عراق :

 

کربلا و فرات ؛ کعبه و زمزم 

 

صفوان جمال می گوید از امام صادق ع شنیدم که فرمود: خداوند تبارک و تعالی برخی از سرزمین ها را بر بعضی دیگربرتری من زمین خدا هستم که مرا مقدس و مبارک آفرید؛ شفاء را در تربت داد؛ پاره ای تفاخرو تکبر کردند و تعدادی از آنها ستم و تعدی کردند واب من قرار داد؛ اما تفاخر نمیکنم؛ بلکه در مقابل آن کس که این و از این رو مورد عقاب الهی قرار گرفتند؛ چراکه فروتنی در برابر خداوند فضیلت را به من داده است، فروتن و ذلیل هستم و بر زمین های را رها کرده بودند؛

تا آنجا که خداوند مشرکین را بر کعبه مسلط و آب دیگر هم برتری جویی ندارم؛ بلکه خدا را شاکر و سپاسگزارم؛ پس شوری را به زمزم وارد کرد که طعمش از بین رفت؛ ولی زمین کربلا و خداوند سرزمین کربلا را گرامی داشت و برتواضع آن افزود و به آب فرات، اولین زمین و آبی هستند که خداوند آنها را تقدیس کرد و واسطه امام حسین ع و یارانش از آن سرزمین تشکر کرد؛ سپس به آنها برکت داد؛ سپس به کربلا فرمود:

من زمین خدا هستم که مرا مقدس و مبارک آفرید ؛ شفاء را در تربت و آب من قرار داد ؛ اما تفاخر نمی کنم ؛ بلکه در مقابل آن کس که این فضیلت را به من داده است ، فروتن و ذلیل هستم و ذلیل هستم و بر زمین های دیگر هم برتری جویی ندارم؛ بلکه خدا را شاکر و سپاسگزارم ؛ پس خداوند سرزمین کربلا را گرامی داشت و بر تواضع آن افزود.

 

کوفه ( کتاب عراق ) :

شهر کوفه از منظر روایات  :

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

« نَفَقَهُ دِر هَم بِالکُوفَةِ تُحسَبُ بمأةِ دِر هَم فیما سِواها وَ رَکَعتانِ فیها تُحسَبُ بِمأةِ رَکعة : یک درهم انفاق در کوفه، با انفاق صد درهم درغیرکوفه برابر است و دو رکعت نماز درکوفه با صد رکعت نماز برابر است »


عبدالله بن ولید گوید: در عهد خلافت مروان حمار به اتفاق جمعی از اهل کوفه به خدمت امام صادق (ع) رسیدیم . حضرت فرمود: از کجا می آیید؟ گفتیم: از کوفه. فرمود: ما هیچ شهری را به اندازه کوفه دوست نداریم، خداوند شما را به امری هدایت کرد که نادان ها بدان آگاه نبودند؛ از این جهت شما ما را دوست داشتید و دیگران به ما عداوت ورزیدند، شما از ما پیروی و دیگران با ما مخالفت کردند و شما ما را تصدیق و دیگران ما را تکذیب کردند. امیدوارم خداوند شما را به زندگی ما زنده بدارد و به مرگ ما بمیراند.

آن حضرت در حدیث دیگری فرمود: ولایت ما بر آسمانها و زمین و کوه ها و شهرها عرضه شد و هیچ کدام، مانند کوفه آن را نپذیرفتند.

 

کتاب عراق

 

فهرست کتاب عراق :

  1. قرآن
  2. نجف
  3. کوفه
  4. کربلا
  5. کاظمین
  6. بغداد
  7. سامرا
  8. ره توشه

 

منبع/baratbooks.ir

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی