کتاب و کتاب خوانی

اومدیم تا کتاب معرفی کنیم و درباره ی دنیای کتاب صحبت کنیم

کتاب و کتاب خوانی

اومدیم تا کتاب معرفی کنیم و درباره ی دنیای کتاب صحبت کنیم

به شما کتاب معرفی میشه و کتاب های خوب خواندنی رو براتون گلچین می کنیم همچنین درباره ی نویسنده ها و نویسندگی هم با هم تبادل نظر می کنیم.

  • ۰
  • ۰

چرا فرزندانمان باید مطالعه کنند؟

 

شاید اگر قدیم‌ترها می‌شنیدیم که اگر بچه‌ها ( کودک و نوجوان شما )با کتاب مأنوس شوند، احتمال موفقیت و باهوش‌تر شدنشان بیشتر است، تعجب می‌کردیم. کتاب، بیش از آنکه سرگرمی باشد، شخصیت یک بچه را از منزوی بودن به اجتماعی بودن و از زبان محدود به کلمات متنوع سوق می‌دهد. 

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید فرزندانتان را به آن ترغیب کنید، کتاب خواندن است. هم سرگرم‌کننده است و هم محرکی برای تفکر و موفقیت‌های زندگی آن‌هاست. کتاب خواندن برای کودکان و نوجوانان شما فقط سرگرمی نیست. آن‌ها همچنین با کتاب خواندن در مورد افراد دیگر، مکان‌ها، ایده‌ها و امکانات بی‌حد و مرز یاد می‌گیرند.

کودک و نوجوان

 

چگونه کودکان و نوجوانان را به مطالعه و خواندن کتاب علاقه مند کنیم؟

عشق به مطالعه دروازه‌ی دنیای یادگیری، فرهنگ و اندیشه را به روی نوجوانان می‌گشاید. در ایجاد این عشق و تعمیق و تبدیل آن به نیاز معنوی کودک و نوجوان، خانواده، گروه همسالان، آموزگاران و کتابداران نقش مهمی دارند.

  • دربارهٔ کتاب‌های مورد علاقهٔ خود در نوجوانی با فرزندانتان حرف بزنید. آن‌ها در این سن دوست دارند از احساسات شما در آن زمان آگاهی پیداکنند. سعی کنید صمیمانه درک کنند شما هم زمانی نوجوان بوده‌اید و توانایی‌ها و علاقه‌هایتان هم در حد سن خودتان بوده است و حالا آن هارابه یاد دارید. این کار درهای ارتباط وگفت‌وگو در زمینهٔ کتاب و کتابخوانی را میان شما و فرزندانتان می‌گشاید.
  • روزنامه را به شکل خانوادگی بخوانید. برای نوجوانان، صفحهٔ حوادث یا کاریکاتورها جذاب‌اند. سعی کنیدنوبت خواندن میان افراد خانواده بگردد. یک شب شما، یک شب همسرتان و بعد پسر یا دخترتان. دربارهٔ مطالب روزنامه با همسرتان حرف بزنید. حتی اگر فرزندانتان مشغول کارشان باشند، چنین گفت و گو هایی تأثیرگذارند.
  • برای نشان دادن سودمندی خواندن، نمونه‌های عملی ارائه دهید. اگر غذای خوشمزه‌ای پخته‌اید، بگویید که از فلان کتاب دستور پختش را برداشته‌اید، یا الگوی کاردستی‌تان را از یک کتاب یا نشریه در آورده‌اید. برای تعمیر بعضی از وسایل، اگر کتابی با این موضوع در کتابخانه دارید، باکمک فرزندتان از آن برای تعمیر وسیلهٔ مورد نظر استفاده کنید.

 

مطالعه نوجوانان

 

فواید خواندن کتاب برای کودکان و نوجوانان:

 

مهارت شنیداری آنها را تقویت می کند:

جلب کردن توجه کودک برای مدت طولانی همیشه آسان نیست. بسیاری از بچه ها بسیار سخت برای زمان طولانی روی چیزی تمرکز می کنند. آنها یا به لب می نشینند و بیشتر صحبت می کنند یا ذهنشان به جای دیگری سرگردان می شود. با این حال، انجام داستان گویی با کودکان باعث می شود مهارت های شنوایی آن تقویت شود. این کار باعث می شود تا آنها توجه بیشتری بکنند و یاد می گیرند که چگونه تمرکز خود را روی یک موضوع زیاد کنند.

حافظه آنها را تقویت می کند:

وقتی داستانی را برای آنها می خوانید، می توانید از آنها بخواهید تا برخی از جزئیات را تعریف کنند یا به خاطر بیاورند یا موضوع آن را برسی کند. از آنها سوال بپرسید و ببینید چقدر از اطلاعات را حفظ کرده اند یا به خاطر دارند.

 

کودک ونوجوان

درک فرهنگی آنها را افزایش می دهد:

گفتن داستان چشمان کودکان را به چیزهای جدید باز می کند.

مکان ها، فرهنگ، سنت ها. این باعث می شود آنها تصور کنند که در جای شخصیت های داستان قرار گرفته اند که در تلاش برای درک اعمالشان، همدلی آنها را تقویت می کند.

 

یادگیری را آسان تر می کند:

گفتن داستان برای کودکان پلی برای یادگیری حرفه ایی تر است. این یک راه عالی برای آماده سازی آنها برای رفتن به مدرسه است. یادگیری را آسان تر و طبیعی می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، داستان سرایی به افزایش تمرکز و تمرکز کودک کمک می کند که در شروع مدرسه بسیار مهم است.

 

 آثار برات

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی